Technisch Reglement ONK Sunday 147 / 187 flattrack cup 2025 Versie 1.1
1.1. Alleen Sunday 147 en 187 modellen zijn toegestaan.
1.2. Motorfiets dient in oorspronkelijke staat te blijven zoals door de fabrikant/ Sunday motors Nederland is geleverd, kleurstelling mag aangepast worden.
1.3. Het is verboden onderdelen die niet worden geproduceerd of gedistribueerd door Sunday / YCF te monteren/gebruiken.
1.6. Opvangbakje voor overloop van brandstof of olie moet worden opgevangen in een minimaal 100 ml potje.
1.7. Minimale leeftijd 10 jaar mits anders is besproken
1.8. Milieumat verplicht.
Verder geldt het algemeen technisch reglement
2.1. Chassis, subframe, voorvork, achtervork, kuipsteunen, stuur en voetsteunen, Remsysteem, Remblokken, Rem- en koppeling hendels en gashendel, wielen dienen origineel te zijn conform levering door Sunday-motors / YCF Nederland.
2.2. Sturen mogen worden aangepast naar wens mits het maar een cross stuur model blijft en voetsteunen (opklapbaar!!!) mogen worden versteld of vervangen door andere originele YCF producten.
3.1. Voorvering (vorken) blijven in originele staat conform levering door YCF Nederland. Aanpassingen in het binnenwerk zijn toegestaan.
3.2. Achtershock mag worden aangepast met YCF geleverde producten.
4.1. Het is verplicht om onderstaande originele banden te gebruiken:
5.1. Brandstoftank en het brandstofsysteem zijn standaard zoals geleverd door YCF.
5.2. Toevoeging van brandstoffilter wordt toegestaan.
6.1. Het is verplicht om de originele YCF carburateur te gebruiken, afstellen mag wel.
6.2. Luchtfilter mag uitsluitend bestaan uit sponsachtig materiaal en is zelfdovend.
6.3. Airbox is toegestaan.
6.4. Power-jet is niet toegestaan.
7.1. Motorblokken dienen 100% standaard te zijn, koppeling en koppelingsplaten moet origineel blijven.
7.2. Het is niet toegestaan een slipper-clutch te monteren.
7.3. Cilinder, Cilinderkop, zuiger, drijfstang, distributie, Nokkenas, krukas. moeten origineel blijven
7.4. Elke vorm van bewerking (polijsten inbegrepen) en (oppervlakkige behandeling inbegrepen) is verboden.
7.5. Motorcarter en de motorcartercovers moeten origineel blijven. Elke vorm van bewerking (polijsten inbegrepen) en (oppervlakkige behandeling inbegrepen) is verboden. Het is toegestaan openingen aan te brengen aan het vliegwieldeksel om de interne koeling van de ontsteking te bevorderen.
8.1. achter tandwiel is vrij. In het voortandwiel heeft u keuze uit 14, 15, 16, 17.
9.1. Origineel geleverde spullen vanuit YCF Nederland / Sunday-motors is toegestaan. montage van een oliekoeler valt hier ook onder.
10.1. Zowel de bedrading als de elektrische installatie dient origineel te blijven.
10.2. verplicht is montage van een valtrektouw.
10.3. Toegestaan is een laptimer of data-logging.
11.1 Rijnummer aan de voorzijde, linker- en rechterzijkant die daarvoor bestemd zijn.
11.2 Uitvoering: kleurstelling van nummerplaat is wit en cijfers zijn zwart. Alleen rechte cijfers.
12.1. Vooraf aan elke officiele test of race dient de motor ter keuring worden aangeboden bij de TC. Bij deze keuring krijgt u een goed keuring sticker welke aan de voorkant bij het cijfer moet worden geplakt.
12.2. Aan het einde van de officiële tests en races kan het zijn dat er enkele of alle coureurs zich moeten melden in “Park Fermé”.
12.3. Technische verificaties en controles worden uitgevoerd door de technische commissie
12.4. Tijdens de technische controle dienen de onderdelen te worden gedemonteerd door de coureur en/of de monteur. Er mogen maximaal 2 personen (coureur inbegrepen) aanwezig zijn bij de technische controle.